• Stres in prehrana
    Stres in prehrana sta en z drugim tesno povezana. Tako kot stres lahko vpliva na prehranjevanje, lahko prehranjevanje vpliva na stres. Za premagovanje stresa je ključnega pomena, da imamo sestavljen dober prehranski plan, saj s tem preprečimo, da bi v stresnih obdobjih posegali po nezdravi hrani in po drugi strani zagotovi, da uživamo hrano, ki telesu pomaga premagovati negativne učinke stresa.

  • Zakaj pri vodenju prehranskega dnevnika potrebujem podatke o spolu, starosti, teži, višini ter življenjskem slogu?
    Tako imenovani biometrični podatki so nujno potrebni za izračun potreb po energiji za vsakega posameznika in posledično za izračun dnevno priporočenega vnosa posameznih živil od sadja, zelenjave, maščob itd.

  • Je prehranjevanje na delovnem mestu povezano tudi s stresom?
    Zagotovo drži, da je med delom teže slediti načelom zdrave prehrane kot doma, saj so možnosti nakupa ali priprave kakovostne hrane omejene, ob pomanjkanju časa ter pod vplivi stresa zaradi delovnega okolja pa se kaj hitro zatečemo k ponudbi nezdrave, visoko kalorične hitre hrane, ki negativno vpliva na naše zdravje, počutje in delovno storilnost.

  • Zakaj je zajtrk najpomembnejši obrok dneva?
    Po zajtrku se dan pozna! Zajtrk nam da energijo, da se po večurnem spanju lahko spet spravimo v pogon, presnova se spet poveča, pospešijo se funkcije v telesu, kar pomeni,da lahko bolj učinkovito delamo in seveda tudi razmišljamo. Številne raziskave so pokazale, da imajo ljudje ki zauživajo zajtrk, manjšo možnost razvoja debelosti in ostalih sodobnih civilizacijskih bolezni.  Prav tako ljudje, ki zajtrkujejo, čez dan pojedo manj prigrizkov in slaščic kot tisti, ki ne zajtrkujejo.

  • Katero hrano je priporočljivo uživati za uspešnejše obvladovanje stresa?
    Načel zdravega prehranjevanja (redno, raznoliko in uravnoteženo prehranjevanje) se je potrebno držati v vseh življenjskih situacijah ter okoljih ne glede na to ali so ta okolja stresna ali ne. Vsekakor pa bodo živila, ki vsebujejo veliko omega 3 maščob (ribe, oreščki , semena), veliko vitaminov in mineralov, med katerimi so najpomembnejši magnezij (zelenolistna zelenjava, oreščki, žitarice), kalij (avokado, banana) in vitamin C (citrusi, paprika, brokoli,…) zelo blagodejno vplivala na stresen odziv organizma.